mandag 26. april 2010

Gratis vareprøver

Buzzador er et opplegg hvor man får tilsendt gratis vareprøver, mot at man gir noe av det videre til venner og bekjente. Du skal være helt åpen om at det er reklamematriell du deler ut, dermed slipper de unna reglene om skjult markedsføring. ;) I motsetning til de fleste andre, sender ikke buzzador bare en liten prøvepose. Jeg har meldt meg på to kampanjer. Den første gangen sendte de 6 Bonyttblader, den andre ganger var det nesten en kg kaffi fra Zoégas. Andre har fått 5 liter brus, eller ei kasse med godterier. En gang var det tilbud om et års gratis abonnement på Telenor mobilnett. Der var jeg dessverre for treig til å melde meg på.

Tidsbruk:
Du må fylle ut to typer skjemaer. Først en "lynrapport", hvor du forteller fra en eller flere episoder hvor du har delt ut vareprøver. Så til slutt, når kampanjen er ferdig, en spørreskjema som er litt mer detaljert. Men totalt sett tar ikke jobben mer en 10 min-kvarter. I tillegg kommer selvsagt tiden du bruker på å dele ut varene, men

Inntjening:
Ikke noen penger, men en del gratis varer av bra kvalitet.

Spamfare?
Det kommer veldig få mailer, kun når det er tilbud om nye varer, eller når du må fylle ut de ulike skjemaene. Mailadressen gis ikke videre til kundene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar