torsdag 1. juli 2010

Oppsummering juni

Juni var en ok måned. Inntekten fra Shutterstock var jevn, og Istock tok seg bra opp. Dreamstime gikk enda mer ned. Jeg har nesten ikke tatt eller redigert noen nye bilder, men har fortsatt å sette nøkkelord på og laste opp gamle. Mangelen på nye bilder påvirker nok søkomotorplasseringen hos DT.

Veer.com godtok søknaden min på andre forsøk, og jeg rakk å laste opp 200 bilder før "Dash for Cash"-kampanjen deres gikk ut i slutten av juni. Maksimalt kan jeg komme ut av det med 100 dollar, bare for å opplastingsjobben. Men Veer har et rykte for å være veldig kritiske til hva de godtar, så jeg tror nok heller det ender under 50. Det var dumt jeg ikke rakk å bli godkjent tidligere, slik at jeg kunne fått enda flere bilder inn i programmet før det tok slutt.

Inntekten totalt sett går sakte, men sikkert oppover igjen etter noen dårlige måneder. Juni landet på rett under 300 kr.


Dreamstime juni(totalt):
Godkjente bilder: 0 (287)
Antall salg: 14 (271)
Inntekt (NOK): 64,69 (2438,14)
Inntekten går stadig nedover, det er tydelig at jeg ikke lenger havner på førstesiden i søkeresultatene. Noe av det skyldes at jeg ikke har lastet opp nye bilder til Dreamstime på over en måned. Det må jeg prøve å få gjort noe med snart.

Shutterstock juni(totalt)
Godkjente bilder: 7 (127)
Antall salg: 86 (191)
Inntekt (NOK): 150,54 (353,21)
Shutterstock selger bra, men de har plutselig blitt vanvittig mye strengere på hvilke bilder de tar imot. Jeg lastet opp nesten 40 bilder dit i juni, og bare 7 ble godtatt. Noen rutinerte heltidsfotografer rapporterer at de har fått avvist alt de sender inn. Forhåpentligvis er det bare sommervikarene som har litt innkjøringsproblemer.

View My Portfolio">Istock juni(totalt):
Godkjente bilder: 20 (79)
Antall salg: 10 (26)
Inntekt (NOK): 65,99 (213,86)
Istock skal legge om hele systemet sitt i løpet av sommeren og høsten. Det fører til mange tekniske problemer, både med opplasting og søk. Håper det ikke varer for lenge...

123RF juni(totalt):
Godkjente bilder: 8 (92)
Antall salg: 1 (4)
Inntekt (NOK): 6,12 (16,66)
De tekniske problemene hos 123RF fortsetter. Nå skal de visst få orden på siden innen august.

YAYmicro juni(totalt):
Godkjente bilder: 35 (200)
Antall salg: 0 (4)
Inntekt (NOK): 0 (31,81)

Bigstock juni(totalt):
Godkjente bilder: 40 (179)
Antall salg: 0 (3)
Inntekt (NOK): 0 (29,29)

Can Stock Photo juni(totalt):
Godkjente bilder: 18 (173)
Antall salg: 1
Inntekt (NOK): 3,25
Mitt første salg. Med denne hastigheten får jeg utbetalt penger fra CSP om ca 100 år.

Scanstock juni(totalt):
Godkjente bilder: 34 (193)
Antall salg: 0 (2)
Inntekt (NOK): 0 (15,9)

Depositphotos juni(totalt):
Godkjente bilder: 18 (56)
Antall salg: 3 (4)
Inntekt (NOK): 5,86 (45,56)
På slutten av juni kom det nesten jevnlige salg fra DP. Kan de holde det gående?

Veer.com juni(totalt):
Godkjente bilder: 7 (7)
Antall salg: 0 (0)
Inntekt (NOK): 15,78 (15,78)
opplastingsbonusen for de 7 første bildene er på plass, jeg er spent på hvor mange flere det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar