lørdag 1. mai 2010

Apriltallene

Den største endringen i april var at jeg ble godkjent på Shutterstock og lastet opp så mye som mulig dit. Samtidig tok jeg en skikkelig opprydding i de gamle bildene mine og la inn nøkkelord i metadataene. Det var litt forskjellig hva jeg hadde lastet opp til de ulike stedene, så jeg har fylt etter det som manglet.

Bindingstiden til Dreamstime går ut i begynnelsen av mai, så 17.mai-helga blir jeg sittende og laste opp bilder. Jeg kommer forhåpentligvis til å ha 5-doblet portfolioene (og inntektene ;)) på alle steder utenom Dreamstime mot slutten av mai.

Totalen denne måneden havnet på litt over 200 kr. Dvs en nedgang fra mars. Det var nok på tide å gjøre dette grepet, for det er særlig inntekten hos Dreamstime som har gått ned.


Dreamstime april(totalt):
Godkjente bilder: 14 (277)
Antall salg: 24 (257)
Inntekt (NOK): 135,53(1798,64)
Ned 30 kr fra mars, og det laveste siden november i fjor.

Shutterstock april (totalt)
Godkjente bilder: 40 (40)
Antall salg: 21 (21)
Inntekt (NOK): 40,68 (40,68)
Jeg lastet opp de første bildene på Shutterstock 19. april, og solgte ca 2 bilder om dagen ut måneden. Prisen pr. bilde er lav, men jevne salg gjør det verdt det. Shutterstock er kjent for å selge mest av de nyeste bildene, mens de gamle blir begravd i den store databasenMicrostockfilk bruker ofte uttrykket "feed the beast", når de omtaler Shutterstock. Hvis man ønsker å opprettholde inntekten der, så må man laste opp nye bilder hele tiden.


View My Portfolio">Istock april(totalt):
Godkjente bilder: 15 (43)
Antall salg: 3 (12)
Inntekt (NOK): 27,61 (92,40)
Flere bilder, færre salg. Det er nok sant det de sier at mars er en av de beste månedene i året.

123RF april(totalt):
Godkjente bilder: 6 (30)
Antall salg: 0 (2)
Inntekt (NOK): 0 (7,47)

YAYmicro april(totalt):
Godkjente bilder: 19 (69)
Antall salg: 0 (3)
Inntekt (NOK): 0 (24,20)

Bigstock april(totalt):
Godkjente bilder: 0 (29)
Antall salg: 2 (3)
Inntekt (NOK): 8,87 (26,72)
To salg denne måneden også. Dette begynner å ta av. :ironi:


Can Stock Photo april(totalt):
Godkjente bilder: 19 (42)
Antall salg: 0
Inntekt (NOK): 0
Canstock er det eneste selskapet på lista mi som ikke har gitt noen som helst inntekt. Men det kan visst gi ganske høye tall når det først selges noe der, så jeg får beholde dem ei estund til.

Scanstock april(totalt):
Godkjente bilder: 13 (45)
Antall salg: 0 (1)
Inntekt (NOK): 0 (8,07)

Depositphotos april(totalt):
Godkjente bilder: 18 (56)
Antall salg: 0
Inntekt (NOK): 0 (34,35)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar