onsdag 2. mars 2011

Første salg på Alamy

Jeg hadde liggende noen bilder av verdens søteste jente med høreapparat, og hadde ikke lyst til å selge dem helt uten begrensinger. Så jeg la dem ut på Alamy som RM (rights managed). Jeg regnet ikke med å se noen salg før jeg hadde fått lastet opp flere, men i dag da PicNiche-baren min oppdaterte seg poppet det plutselig opp en melding om et salg på Alamy for 71,17 dollar! Det var dette bildet som ble solgt, og det skal brukes i en lærebok et eller annet sted i verden:







Opplastingsprosessen hos Alamy er langdryg, men det er verdt det om det dukker opp flere slike salg. :)

3 kommentarer:

  1. Så morsomt Gaja! Håper det blir flere sånne salg :)

    SvarSlett
  2. Takk! Ja, jeg er like spent hver gang jeg logger meg på nå, men det tar nok lang tid før det neste så store salget dukker opp. :)

    Men ellers kommer det stadig inn småpenger fra de andre sidene. Totalen i februar endte på nesten 500 kr.

    SvarSlett
  3. Det er jo kjempebra! Det øker sakte, men sikkert. snart har du en pen hobby inntekt

    SvarSlett