søndag 22. juli 2012

Gratis lego fra Buzzador

Gjennom Buzzador får vi med jevne mellomrom tilbud om å teste produkter. Fordelen for oss er at vi får gratis varer, fordelen for produsenten er at de får gratis reklame. Du kan derfor velge å tolke denne blogposten som reklame for lego, men jeg skriver som vanlig helt ærlig om hva jeg synes. Den største pakken vi har fått hittil er "jentelegoen" vi fikk tidligere i vår. Som gammel feminist er jeg ikke så veldig glad i å fargekode ungene mine (det er jo ganske tydelig ut fra bildet :)), eller å bruke kjønn som et kriterium til å fortelle hva de får leike med. Derfor var jeg svært skeptisk til det nye produktet fra lego. Men pakken vi fikk var innholdsrik, det var en jevn blanding av farger, og hytta kan bygges på mange forskjellige måter. Det er egentlig synd at Lego har definert dette som en jenteting, for jeg tror gutter vil ha minst like stor glede av å bygge trehytter. Pakken var for vanskelig for fireåringen, men femåringen klarte fint å følge instruksjonene med litt hjelp. Nå, et halvt år etterpå, er brikkene blandet med alle de andre i legoboksen, og legojenta har fått gult hode og bart. Bruksanvisningen er borte, men jeg uansett alltid likt fantasibygg best. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar