søndag 1. august 2010

Oppsummering juli

Det er et begrep som kalles "summer slump". Jeg håper det er det jeg har opplevd, for juli var ikke noe høydepunkt. Totalen endte 50 kr lavere enn juni. Det var også svært vanskelig å få godkjent noen bilder noe sted, særlig hos Shutterstock. De avviste 90 % av det jeg sendte inn. Til slutt var det nesten Istock som godtok flest av bildene jeg lastet inn, og det stemmer jo ikke helt i forhold til ryktet deres som det byrået med hardest krav. Jaja, vi får bare håpe det blir bedre i august.

Dreamstime juli(totalt):
Godkjente bilder: 2 (289)
Antall salg: 11 (282)
Inntekt (NOK): 27,87 (2304,96)
En halvering fra juli. Hvis dette fortsetter må jeg vel snart begynne å betale penger til dreamstime, istedenfor å få penger derfra. Utbetalingsgrensen er 100 dollar, dvs 600 kr. Jeg har nå en saldo på drøyt 400. Det ser ikke ut til at jeg kan regne med noen utbetaling i år.

Shutterstock juli(totalt)
Godkjente bilder: 4 (131)
Antall salg: 65 (256)
Inntekt (NOK): 150,54 (353,21)
20 bilder lastet opp, 4 godkjent. Jeg håper inderlig det bare er snakk om sommervikarer. For hos Shutterstock merker man tydelig at de nyeste bidlene havner først i søkelista. Jeg mangler mindre enn 3 dollar på å få en utbetaling herfra (minimumssummen er 75 dollar). Det var litt surt å bikke over den grensa i juli. Nå må jeg vente helt til 15. september før jeg ser pengene mine fra Shutterstock. Jaja, det er vel det som kalles tvungen sparing?

23 av de 256 salgene på Shutterstock skyldes dette bildet. Det har også solgt 7 ganger på Dreamstime. Jeg var egentlig ikke så veldig fornøyd med beskjæringen, men kjøperne liker det tydeligvis:
Sleeping child
© Photographer: Gaja | Agency: Dreamstime.com

View My Portfolio">Istock juli(totalt):
Godkjente bilder: 30 (109)
Antall salg: 12 (38)
Inntekt (NOK): 94,3 (294,23)
30 nye bilder godkjent, og antall salg øker jevnt og trutt.

123RF juli(totalt):
Godkjente bilder: 62 (154)
Antall salg: 3 (7)
Inntekt (NOK): 2,18 (29,08)
Det begynte å tikke inn noen salg fra 123, så jeg tok ei økt og sendte inn alle bildene som manglet hos 123RF pga de tekniske problemene deres. Det hadde vært kjekt hvis trenden fortsatte, men det tar nok en lang stund før jeg får noe utbetalt.

YAYmicro juli(totalt):
Godkjente bilder: 18 (218)
Antall salg: 1 (5)
Inntekt (NOK): 8,73 (40,5)
Utbetalingsgrensen for Yay er 30 euro (noe av det laveste i bransjen). Jeg har nå 5. Så om to år får jeg kanskje en overføring. Det er ikke kommet noen resultater av sommerkampanjen deres ennå, kanskje blir det bedre hvis de utvider den til resten av verden oså? Fordelen med Yay er at når jeg endelig har tjent opp nok så kan jeg få pengene direkte og gebyrfritt inn på den norske lønnskontoen min.

Bigstock juli(totalt):
Godkjente bilder: 11 (190)
Antall salg: 0 (3)
Inntekt (NOK): 0 (27,38)

Can Stock Photo juli(totalt):
Godkjente bilder: 40 (213)
Antall salg: 1 (2)
Inntekt (NOK): 9,13
Jeg har hatt en 100 % inntektsstigning her fra juni til juli. Dreamstime ble redusert med 50% prosent i samme periode. Så egentlig burde jeg jo ha sittet igjen med mye mer penger?!?

Scanstock juli(totalt):
Godkjente bilder: 20 (213)
Antall salg: 0 (2)
Inntekt (NOK): 0 (15,88)

Depositphotos juli(totalt):
Godkjente bilder: 22 (178)
Antall salg: 0 (4)
Inntekt (NOK): 0 (42,59)

Veer.com juli(totalt):
Godkjente bilder: 0 (7)
Antall salg: 0 (0)
Inntekt (NOK): 15,78 (15,78)
Det tar visst noen måneder før Veer blir ferdig med å studere på om de skal godkjenne bildene mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar