torsdag 29. juli 2010

Picniche - ganske enkelt genialt

Picniche er utviklet av en fyr som ville ha mer oversikt over microstock-jobben sin. Det er et sett av verktøy som består av:

-en søkemotor som hjelper deg å finne ut hva slags bilder det lønner seg å ta (derav navnet PicNiche - velg en nisje). Du får også forslag om nøkkelord det lønner seg å ta med.
-en toolbar i Firefox som forteller deg hvor mye du har tjent i de forskjellige sitene. Du slipper å logge deg inn hos hver enkelt site, de nye salgene popper opp automatisk. Holder du musepekeren over, så ser du hvor mange bilder du har der, så dermed kan du også sjekke når de nye bildene blir godkjente.
-Nøkkelordverktøy
-FTP-verktøy, slik at du kan laste opp til flere steder ved få museklikk.
-Opplastningsverktøy som automatiserer mange av klikkene du må gjennom for å ferdiggjøre bildene hos Dreamstime, Shutterstock og Fotolia (setter automatiske kategorier etc.)


Jeg har ikke fått testet de tre siste ennå, men de to første er geniale. Det er mange som bruker PicNiche, og ingen som rapporterer om alvorlige problemer. jeg har ikke hørt om noen som har mistet penger på det, Rob Davies tjener penger på affiliateinntekter og tskjortesalg. Pluss at han sikkert drar nytte av dataene han henter inn til å ta sine egne bilder. Du oppgir ikke noen innloggingsdata til Picniche, toolbaren virker gjennom at du trykker på "husk passord" i Firefox. Jeg fiklet litt før jeg fant ut hvordan jeg skulle legge til sitene, eller i det hele tatt lage en bruker på PicNiche, men du finner svar på det meste i bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar