mandag 2. november 2009

Bilder solgt i oktober

I denne tråden på microstockgroup er det mange som rapporterer om nedgang i salg på Dreamstime. Det stemmer godt med mine egne tall. Fra september til oktober sank antallet salg med 30%, og inntjeningen sank med 16%. Vanligvis skal oktober være en minst like godt måned som september, og så pleier det å være en nedadgående trend mot jul. Hvis denne trenden fortsetter må jeg revurdere hvorvidt jeg skal legge ut de folketomme bildene mine hos flere selskaper. Husbonden har registrert seg hos fotolia og dreamstime nå, så da kan jeg se hvordan hans salg utvikler seg framover. Forhåpentligvis klarer han også å bli godkjent hos istock og shutterstock, det er der de store pengene er. (I den grad man kan snakke om store penger i microstockbransjen ;)).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar